Blond!bunny

Elpistol, pepparspray eller knogjärn?

Publicerad 2009-08-31 17:54:30 i

Kan inte låta bli att rysa, vid tanken på alla som årligen förvinner, och aldrig återfinns!
Tänk på kvinnan Jaycee, det senaste fallet där man har hittat ett kidnappnigsoffer!
Hon rövades bort som elvaåring!
Och återkom till världen 18 år senare!

Jag tror aldrig hoppet försvinner från anhöriga, om att återfinna den försvunne personen vid liv!
Det måste på nåt sätt kännas bättre i så fall att man hittar personen mördad, än att gå i ovisshet om var personen befinner sig.
För så länge man inte har en kropp, kan personen i sig fortfarande vara vid liv.
Att leva utan svar i 18 år, måste vara fruktansvärt!

Sen finns det ju dom som försvinner med vilje!
Sådana som går under jorden.
Det är en fruktansvärt självisk handling att göra.
Anhöriga vet inte vad som har hänt, och personen hör frivillgt inte av sig.

Som världen ser ut idag, blir jag orolig för varenda unge jag ser som är själv.
Här, där jag bor, springer barn lite hur som helst, men det är så lätt att ett litet barn blir indraget i en bil.
Sen har vi en gubbe som har varit på småbarn, men som går "lös" ändå, vilket gör att man har ett extra vakande öga, när man ser barn vara ute och leka, när han är i närheten.
Den här gubben har inte alla hönsen hemma, det är väl därför han går "lös".
En gång när jag var ute och gick, hörde jag två små flickor som skrek:
"Pappa nu är * här igen"
Och när pappan kom ut, så försvann han.
Creep!
Man ska ju inte behöva bevaka barn HELA tiden!
Barn ska kunna leka kurragömma och tafatt, utan att ha en övervakare bakom sig. Visst ska man inte låta barn springa hur som helst, men någon begränsning på begränsningarna får det ju vara!

Och det är ju inte bara barn som blir indragna i bilar, det är ju vuxna också!
Jag kan ibland känna obehag när jag är ute och går själv och det kommer nån speciell bil.
En sån där lite creepybil.
Så ofta när jag är ute och går, binder jag fast Presley koppel runt handleden, för drar dom in mig i en bil, dras ju Presley med. Jag har sagt till Anders, att om jag skulle försvinna, men att man skulle hitta Presley, har det hänt mig något. För jag skulle aldrig frivilligt lämna Presley.
Nu tror inte jag att Presley skulle tillåta att någon skadar mig. Han går emellan mig och Anders så fort han kittlar mig. Han försöker fösa oss från varandra. Han är en riktig fredsmäklare!

Nu ska man ju inte vara rädd för att hamna i bagageutrymmet på en bil, så fort man går utanför dörren.
Men jag kan inte låta bli att tänka på det ändå.
Det behövs bara några sekunder, så kan man vara borta för alltid...

Men, man kan inte gå runt och vara rädd hela livet!

Kan undra vart man kan få tag i en sån där elpistol...?
Eller pepparspray...?
Ett knogjärn...?
Skojar bara. Jag tror att de två sistnämnda är olagligt att ha i Sverige som privatperson.
Och knogjärn är vällan inte heller specielllt lagligt.
Men allt olagligt går nog att få tag på, inte vet jag!

Man skulle ju kunna beväpna sig med en leksakspistol, billigt och bra!.
För tydligen ser dom väääldigt äkta ut, eftersom det bev fullt polispådrag av en sådan förra veckan.
Framför allt är dom ju fullt lagliga.

Det tål att tänkas på =)

KRAM

Kommentarer

Postat av: Stinha

Publicerad 2009-08-31 21:34:32

Jag inventerar :)

Postat av: LINDA

Publicerad 2009-08-31 21:48:58

Hej : )

Postat av: Morgan- The One

Publicerad 2009-08-31 22:29:10

heej :) allt bra?

Postat av: Morgan- The One

Publicerad 2009-08-31 22:29:36

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carro

Jag heter Carolina och bor med min make och vår hund Elvis och vår katt Kåda i ett hus på landet i Sölvesborg.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela