Blond!bunny

Vilda djur...

Publicerad 2013-02-23 19:33:47 i

Jag och Elvis gick till skogs idag igen.
Gammelmannen och Cilla behövde vila sig idag så dom fick vara hemma.
Vi följde spåren vi såg igår o ungefär 3 kilometer.
Ett tag såg det ut som om det var två djur som gick jämsides med varandra.
När vi skulle hem gick vi ett annat håll genom skogen där dom har röjt upp rejält.

Vi kommer i godan ro och det blir liksom en tvärnit från min sida när det ligger ett dött halvt om halvt uppätet rådjur på stigen!
Elvis blev mycket intresserad och hade nog kunnat tänka sig en rådjursgryta till middag idag så det blev ett stramt koppel på den rackarn!

Lägg märke till hur frambenet ligger på stackarn!
Hals och nackkotor såg intakta ut men jag tror ändå inte att det har varit en naturlig död faktiskt.
Med Elvis i koppel var det lite svårt att komma tillräckligt nära för att göra en hobbyobduktion...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carro

Jag heter Carolina och bor med min make och vår hund Elvis och vår katt Kåda i ett hus på landet i Sölvesborg.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela