Blond!bunny

Hundens sämsta vän!

Publicerad 2013-05-31 01:51:23 i Så tycker faktiskt jag,

Jag har pecis settmänniskan dokumentären på tv 4 på tv!
Det gjorde ont i hela mig!
 
Att se hur människor kan bete sig mot andra levande varelser är fruktansvärt.
Och det handlar inte bara om ur hundar blir vanskötta och misshandlade!
Det handlar även om dom här sjuka personerna ger sig på hästar och skär sönder deras könsorgan!
Vad får dom ut av det? Varför gör dom det? Handlar det om att visa sig stark? Tuff? Häftig?
I mina ögon är dom psykiskt sjuka personer som helt enkelt borde spärras in på livstid!
De får gärna behandlas som psykiskt sjuka (förfärligt nog) behandlades förr: iskalla bad, elchocker, tvångskastrering, försökspersoner för nya läkemedel osv.
Dom sa ofta på dokumentären att man efter att ha arbetat där länge och sett mycket hemska fall av vanvård och misshandel, börjar tappa tron på mänskligheten!
 
Min tro på mänskligheten försvann för flera år sedan.
Efter att ha sett åtskilliga avsnitt av djurpoliser från USA inser man tillslut att människan gräver sin egen grav och kommer tillslut att utrot sig själv!
Det är bara att hoppas på att vi inte hinner utrota alla andra arter och växter, innan det är dags för oss att lämna in!
Hur kan man skaffa sig ett djur och sedan strunta i att ge det mat, veterinärvård och värme?
Vad får en människa till att misshandla ett djur så att det får frakturer?
Hur kan man låta ett djur svälta och sedan sova om nätterna?
 
Det är jättebra att människor skänker pengar till fattiga länder och skaffar sig fadderbarn!
MEN JAG!
Jag skänker hellre pengar till WWF!
För jag tycker det är viktigare att försöka återställa djurens leverne till det bättre!
De kan aldrig få det så bra som dom hade det innan människans människans förstånd gick övergränsen och vi började tro att vi bara har rättigheter i världen, men inga skyldigheter!
 
Vår skuld ligger till djur och natur!
Inte till andra människor!
Tycker jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carro

Jag heter Carolina och bor med min make och vår hund Elvis och vår katt Kåda i ett hus på landet i Sölvesborg.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela