Blond!bunny

Gammal och vis!

Publicerad 2013-11-30 17:32:17 i Blandat!,

Eller ja, äldre iallafall!
Jag fyllde ju år nu i veckan som var och idag kom delar av familjen och gratulerade mig.
 
Av farmor och farfar fick jag den här dagboken!
Men jag kommer inte börja på den förrän den 1/1-14!
Det känns mest organiserat att göra det!
 
Det ska fyllas i väder och vind.
Så nu kan jag hålla koll på den globala uppvärmningen iallafall i fem år framöver.
 
Humör kan man också fylla i.
Kan undra vilket humör man är mest på under ett års tid?
Alltså, vilken smileygubbe som får flest kryss?
Det kan jag hålla koll på nu...
Det kan ju bli ganska intressant att göra det faktiskt!
 
Utav lillasyster fick jag denna!
Jag blev så glad över att hon kom!
Vi har inte setss sen i somras när farmor firades!
Jag hämtade henne inne vid tåget i middags.
Men att det ska ta 1½ timme från Malmö till Sölvesborg?
Jag kan tycka att det är ganska lång tid?
Men det var roligt att hon kom!
 
Pappa, Eva och Lisette gav mig denna boken!
Morberg är en favorit hos mig faktiskt!
Jag tycker att "Vad blir det för mat?" är ett av de bästa matlagningsprogrammen som visas!
 
Av mamma och Roger fick jag presentkort på Systemet.
Det blir till att kolla upp om det har kommit ut några mer Elvis-viner till min lilla samling.
 
Vi bjöd på smörgåstårta från ett bageri i stan.
Dajmtårta bakade jag själv, men lite hjälp från min älskade make,
Den blev en stor succe!
Hela tårtan försvann i ett nafs!
Det är kul när den gör det när man bjuder på något man inte har gjort innan.
Lika väl som att det ka bli en succe så kan det bli ett fiasko.
Det var bara fiasko för en som är nötallergiker så hur han tål sig själv vet jag inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carro

Jag heter Carolina och bor med min make och vår hund Elvis och vår katt Kåda i ett hus på landet i Sölvesborg.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela