Blond!bunny

Nästan nytt!

Publicerad 2013-09-24 16:33:42 i Blandat!,

OBS!
Detta inlägget skulle kommit för länge sedan, men eftersom jag och datorn inte riktigt kom överens när det skulle gjort det, så sket jag i det!
Helst av allt hade jag velat slänga ut datorjävlen på gräsmattan, låtit Elvis pinka på den, Cilla skulle fått hoppa på den och jag skulle kört över fanskapet med gräsklipparen!
OBS!
 
Det ser nytt ut iallafall!
Eftersom jag har semester i tre veckor till (maken har två till) får man ju ta vara på tiden man har.
Jag och maken körde iväg igår och köpte målarfärg för att måla om möblerna i sovrummet.
Det är mycket mer ekonomiskt än att köpa nytt varje gång man tröttnar på det man har!
 
 Så här såg sängramen ut från början.
Mörkrödsaktig och tråkig!
 
Samma tråkiga färg på sängborden. 
 
Allting har fått sin dos av grundfärgen.
 
Första rollningslagret avklarat!
 
Lådorna fick nya handtag, från Biltema.
Byrån fick likadana handtag den!
 
Så här såg det sedan ut när vi gick och la oss!
Visst hade det varit lika kul med att KÖPA nytt, men ändå inte!
För nu har jag ju fått bestämma färg helt och hållet på möblerna och visst modellen på säng/sängbord finns det ju givetvis tusentals av, men just den här modellen i denna färgen, finns bara i ett exemplar!
Och känslan av att ha gjort något sådant här är bra!
Det behöver inte kosta en förmögenhet med lite förnyelse!
Det handlar oftast bar om att tänka smart!
 
Sängen, borden, bokhyllan och byrån har numera samma färg och ser nya ut!
*klappar mig på axeln*

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carro

Jag heter Carolina och bor med min make och vår hund Elvis och vår katt Kåda i ett hus på landet i Sölvesborg.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela