Blond!bunny

Växthus är på plats!

Publicerad 2014-05-14 12:33:29 i Blandat!,


Det såg inte direkt lovande ut när kartongerna öppnades...
 
Maken snickrade ihop ramen som det skulle stå på i ett nafs.
Han är duktig han!
 
Tillslut började det hela ta form.


Första växten på plats!
Två stycken tomatplantor fick utgöra premiären!
Maken sågade och hade sig för att uppfylla mina önskemål om hur det hela skulle se ut där inne.
 


Istället för pallgragar osv. kom JAG på iden om att man faktiskt kunde sätta kryddos och lite grönsaker i balkonglådor!
Fy fan vad jag är smart ibland alltså!
Och Anders gjorde ett alldeles UTMÄRKT jobb med ställningen till det hela!
Det hade absolut inte kunnat bli bättre!
 
Och se, i lördags eftermiddag planterade jag fröerna och idag såg jag att plocksalladen redan har börjat komma upp!


Även några av rädisorna börjar se dagens ljus!
Här har vi det lilla projektet!
Det är inget stort växthus, ca. 3 kvm, men å andra sidan så siktar vi ju inte på att vi ska bli självförsörjande på något vis även om det hade varit en dröm för oss båda!
 
Det hela var roligt att göra faktiskt, MEN!
På beskrivningen, som dessutom var på engelska, så stod det att det hela skulle ta fem timmar att sätta ihop.
Alltså efter sex timmar skulle man ju då kuna tänka sig att det hade varit dags att plantera det första...
NEJ!
Och det är ett stort fett NEJ!
Kanske om man hade varit 10 personer som hade hållt på med en sak var, men defentivt inte på två personer!
Men det var värt det, helt klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carro

Jag heter Carolina och bor med min make och vår hund Elvis och vår katt Kåda i ett hus på landet i Sölvesborg.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela