Blond!bunny

Två olika möss i huset!

Publicerad 2015-11-05 09:22:16 i Blandat!,

Jag har ju krig med olika sorters djur här hemma och det senaste är då en mus som lever och frodas i väggarna.

Den krafsar och piper som en galning här och där om nätterna och jag har under några veckors tid haft två olika sorters fällor utsatta i väggen under Kådas matskålar.
En vanlig standard som slår igen och en som ska slå ihop och typ klyva den på mitten.


Nu är det ju så då att den jävlen har hittills lyckats länsa båda sorterna utan att någon av dem har utlösts.
Detta irriterar mig något fruktansvärt, vilket maken tycker är lite roligt.
Dom som känner till min make vet ju då också att han har en förmåga utan dess like att snabbt som fan komma på olika saker att säga som kan få vem som helst att få världens tunghäfta och bryta ihop av skratt.
Och så då även igår.
När vi skulle gå och lägga oss så visade jag honom vart jag hade hört musen natten innan. 

Jag: "Där var den och pep som fan!"
Och jag piper som en mus, på ett ungefär... 
Anders: "Ja, ja. Den åker nog fast i fällan snart!
Jag: "Men tänk om den fastnar i väggen och dör! Vet du hur illa det luktar eller?"
Anders: "Skulle det vara den enda musen som luktar i det här huset då?"

Vad fan ska jag komma med för kommentar på det då? 
Det enda jag kan komma på att säga är, som vanligt: "Du är så jävla störd..."
Det är allt! Jag kommer aldrig på en käftsmäll tillbaka! 
ALDRIG! 
Sen ligger han där i sängen och bara flinar som en idiot! 
Och jag börjar i vanlig ordning skratta...
Gubbjävel! 
Det är fan rätt åt honom att musfällan slog igen och klämde fingret på honom! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carro

Jag heter Carolina och bor med min make och vår hund Elvis och vår katt Kåda i ett hus på landet i Sölvesborg.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela