Blond!bunny

Ja å min rövaspringa...

Publicerad 2017-07-02 22:48:55 i Blandat!,

Jag och maken har spenderat 24 timmar i Växjö i helgen. 

Det blev grillning och fisketävling i vanlig ordning. 


Pappa ifrågasatte Puttes, katten, uppförande, då han tydligen inte vill ligga i en famn. Än mindre bli klappad från huvud till svanstipp. Jag skulle en gång titta på kattens ena baktass för något år sedan och den handlingen resulterade i blodvite.

Min make, kattviskaren. 

Båtmotorn krabbade (aah, vi sitter på sjön, båtmotorn, krabba? Fattar ni?) och av någon outgrundlig anledning hade jag hamnat i mitten på båten. 

Så jag fick ro. 
Vilka gentlemen man fiskade ihop med... 
Fast det är klart... 
Vi ska ju ha en jämlikt samhälle, så varför ska man då ta det för givet att karlarna ska ro, när likaväl jag kan göra det?? 
När jag var liten så fick jag inte använda båtmotorn själv, utan jag fick snällt ro om jag ville fiska någon annan stans än på bryggan när jag var själv. 
Och ja, jag fick gå ner till sjön, själv, och ro ut med båten, själv, och fiska, själv. 
Varför?
Jo för att när jag var i tioårsåldern, var inte allt så jävla farligt.  
Jag och syrran var hemma på loven själva när mamma och pappa jobbade.
Vi hade stundtals nästan ihjäl varandra. 
Men bara nästan... 
Idag får ingenting vara varken farligt eller jobbigt för barn...
Livet är inte så jävla enkelt alltid! 


Ja, den här storleken var det ju på fisken som kom upp över ytan. 

Förutom pappas ena, den vägde nog fan ett par hekto faktiskt. 
Jag har bild på den, men pappa är på samma bild så den fick jag inte lägga upp här på bloggen... 
Fisken på bilden är upptagen från bryggan där båten ligger, därför ser man sjöbottnen. 
Helgasjön har, tycker jag, blivit klarare på nåt sätt. 
Den är inte lika svart längre. 
Förr såg man ju för fan inte bottnen om det var djupare än två meter för fan... 

När vi gick ut, så blåste det en aning och det var mulet. 

Men det klarnade upp, som det brukar, och det blev en riktigt fin kväll. 
Pappa vann fisket, i år igen. 
Så, grattis då för fan... 

Innan vi skulle hem, så åkte vi ner till farmor, för att säga hej då och fylla på med lite koffein. 

Sen blev det en pissepaus, innan vi begav oss. 

Ja, herre Gud! 

Vad tänker tanten med? 
Hon måste ha haft totalt hjärnsläpp när hon har satt dit toapappret. 
PÅ FEL HÅLL! 

Vilken tur att hon har ett så snällt barnbarn som jag, som kunde hjälpa henne med detta misstag! 


Vi hade, som vanligt, en otroligt härlig helg, i Smålandskogen, med pappa! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carro

Jag heter Carolina och bor med min make och vår hund Elvis och vår katt Kåda i ett hus på landet i Sölvesborg.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela