Blond!bunny

I am awesome!

Publicerad 2017-06-28 15:24:04 i Så tycker faktiskt jag,

Om man tycker att man är duktig på något eller om man vet att något man har gjort är bra. Omfamna det!
Om någon ger dig en komplimang för en tavla du har målat, som du tycker är skitfin, säg:
"Jag vet, tack så mycket."

Det kommer slå undan fötterna på folk, för folk vet inte hur man ska bemöta självsäkerhet.

Jag fick komplimanger för hur vi hade gjort med vårat växthus, med staketet osv. Och först sa jag, "Tack så mycket."
Millisekunden efter jag hade sagt det slog tanken mig, att
"Jag vet att det är fint. Jag vet att det är bra! Jag är skitnöjd med resultatet" 
Så jag tillade mindre än en sekund senare:
"Jag vet, det är så jävla fint."
Samtalet dog, i typ tre sekunder, tills personen sa:
"Ja det är fan rätt, Carolina, man ska vara stolt över det man gör!" 
Jag kan tillägga att den här personen är den enda, som kallar mig Carolina, förutom min farmor, och vi pratar och ses väldigt sällan, men när vi gör det, så får jag alltid ont i magen, av allt skratt! 

Visst är det riktigt fint!?



Om man tycker att man är duktig på något eller om man vet att något man har gjort är bra. Omfamna det!
Om någon ger dig en komplimang för en tavla du har målat, som du tycker är skitfin, säg:
"Jag vet, tack så mycket."

Det kommer slå undan fötterna på folk, för folk vet inte hur man ska bemöta självsäkerhet.


Bygger du en fågelholk, som är lite sned och vind, men som du är nöjd med, hymla inte med det! Även om du i folks komplimanger, kan höra den där syrliga undertonen av en vit lögn, när dom säger:
"Oh, vad fin..." 
Skit i dom, säg:
"Ja, jag är nöjd med den! Tack!"  

Blow peoples mind!

Visst ska man vara ödmjuk, men inte för ödmjuk. Ha lite jävla självförtroende! Räta på ryggen och sträck på dig! 


I helgen, så var jag ute och sprang, och jag nådde mitt mål med råge, och jag blev så jävla glad för det! 
Jag har haft som mål att springa fem kilometer på kortare tid än 30 minuter. 
Jag sprang det på 28:48!
Förstå min glädje, när jag inser vad jag har fått för tid, och mina tidigare tider alltid har varit över 30 minuter! Och sen springer jag med över en minuts marginal! 
Helt jävla otroligt! 

Första lunkade jag och Elvis 2,5 kilometer, innan jag bytte skor och ökade tempot. 


Och jag bara kände: 
Jag har nått mitt mål, och jag klarade det, fy fan vad jag är duktig! 

Min make är min största supporter! 💞 


Mer självförtroende åt folket! 
Om inte du själv tror på dig, varför ska då andra göra det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carro

Jag heter Carolina och bor med min make och vår hund Elvis och vår katt Kåda i ett hus på landet i Sölvesborg.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela