Blond!bunny

En kaxig mes.

Publicerad 2016-01-22 18:00:22 i Naturligt vis.,

Den här lilla blåmesen hade lyckats trassla in sig rejält i ett av näten som sitter runt talgbollarna som jag har hängt ut åt småfåglarna.
Som okunnig så tror jag, efter att ha googlat bilder på blåmesar, att det var en liten hane.
Så han fick heta Torsten.

Jag upptäckte honom när jag tittade ut genom fönstret och såg att han liksom inte satt som han skulle. Sen såg jag att han hängde uppochner och satt fast.

Han bet mig rätt mycket i fingrarna när jag höll honom, men han lugnade sig när han kom in i värmen.
Och jag vet, det ser ut som om jag håller på att krama ihjäl honom, men jag lovar, han skadades inte!
Det var ett nätt men bestämt grepp jag höll.

Efter lite klippande såg jag att nätet hade fastnat ganska tajt runt foten och med en mes i ena handen började jag rota som en galning efter en pincett.
Till slut så var Torsten helt frigjord från det gula nätet.
Men det var inte lätt att göra det med en hand.
Och jag brydde mig inte om att han bajsade på mig.

Allt detta satt runt benet på honom.
Och dom där betten han gav mig, dom kändes mindre än ett myggbett, och det var värt varje bett för att få bort nätet! 

Så nu har jag tagit bort alla näten runt alla dom talgbollarna jag har hemma, för jag vill ju ge fåglarna föda, inte skada eller döda dom!
Så tack vare Torsten så har jag minimerar risken för att fåglarna ska skada sig när dom besöker mitt hem för att äta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carro

Jag heter Carolina och bor med min make och vår hund Elvis och vår katt Kåda i ett hus på landet i Sölvesborg.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela