Blond!bunny

Helgens trafik!

Publicerad 2009-06-29 17:25:12 i

Trafiken i fredags till och från Tomelilla var okej, eftersom inte jag körde...

I lördags till och från Växjö, körde jag. Anders drack en öl på vägen upp, för att försäkra sig om att han skulle slippa köra hem... =)
Upp gick allt bra, men jag fattar inte hur folk tänker, när det är beckmörkt ute, inga viltstaket och skog så långt ögat kan nå! Nej då, dom ska om en annan ändå!
"Jag hoppas den jäveln kör på en älg!" utbrister jag, efter att ha blivit omkörd av ett pucko!
Plötsligt tvärnitar bilen, och vi ser något stort passera den bilens framlyktor!
"Ojdå... Man kanske ska akta sig för vad man önskar sig." Säger jag.
"Mmm, kanske det!" Svarar Anders.
Sen kunde man skymta diverse glödande ögon längs vägen lite överallt!
Jag retar mig på vissa reflexer, som sitter på små plaströr nere i dikena. Ibland håller man ögonen på dom, i tron om att det kan vara ett djur, och när man tittar efter "det djuret", kan det ju komma ett djur från andra hållet!
Jag kan undra om vägverket har några tjänster lediga? Jag hade nog kunnat passa bra där! =)

KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carro

Jag heter Carolina och bor med min make och vår hund Elvis och vår katt Kåda i ett hus på landet i Sölvesborg.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela