Blond!bunny

Stackars tanten Gudrun!

Publicerad 2015-02-23 13:40:00 i Blandat!,

När jag läste DEN HÄR ARTIKELN på Aftonbladet blev jag förbannad!
Eller förbannad är kanske fel ord, men jag blev besviken!
Den stackars tanten ville bara ha lite tevatten!
 
Hur svårt är det, att börja besöket med att sätta igång en gryta med vatten, hjälpa henne med det hon behöver, och sedan hälla upp tevattnet, om det nu är tid det handlar om?
Det står inte i pärmen så det får vi inte göra, sa personalen.
Men vad jag vet så står det heller inte i några pärmar om att vårdpersonal får kränka eller vara våldsamma mot patienter men det dom som gör ändå!
Det är faktiskt för jävligt!
 
Givetvis beter sig inte all personal inom vården så här det är inte det jag menar.
Men att kvällspersonalen inte skulle få ge en gammal, synskadad kvinna hjälp med tevatten, det är fan bara löjligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carro

Jag heter Carolina och bor med min make och vår hund Elvis och vår katt Kåda i ett hus på landet i Sölvesborg.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela