Blond!bunny

Det finns dåligt väder.

Publicerad 2017-11-14 23:55:50 i Träning,

När man växte upp fick man alltid höra att "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder."
Jag tycker inte att det stämmer. 
Allt hänger ju på vad man vill göra ute när det är dåligt väder. 
Om jag vill sitta i en båt på en sjö och fiska när det ösregnar och åskar så är ju inte det så bra.
Då hjälper ju inga kläder i världen.
 
Hur som helst, så var det dåligt väder idag, vad man än skulle göra ute.
Och det tog emot att ta på sig joggingskorna.
Men, jag tog mig i kragen och gav mig ut.
 
Den backen som syns efter tunneln, är ingen rolig sak att ge sig på.
Jag har tagit mig an den några gånger nu och det jobbigaste var när det var sista momentet efter en tur i somras, då jag redan hade sprungit 9 kilometer.
Den var inte riktigt lika trög idag, fast då hade jag visserligen bara sprungit i 5 kilometer.
 
Jag blev dyngsur!
 
Regnet piskade på bra dom sista 2,5 kilometrarna kan jag tala om.
Det var som om någon slog mig i ansiktet med en nåldyna.
Motvind och regn är inget roligt att befinna sig i.
 
Det syns inte jättebra, men jag blev verkligen genomvåt.
Till och med BH:n var blöt och låren var illröda och iskalla!
Men, det kändes bra att bara göra det.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carro

Jag heter Carolina och bor med min make och vår hund Elvis och vår katt Kåda i ett hus på landet i Sölvesborg.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela