Blond!bunny

På banan igen!

Publicerad 2017-11-05 03:29:00 i Blandat!, Träning,

 
Efter att ha haft en skadad fot ett bra tag nu så gör det inte något som helst ont nu i dagarna efter att jag har varit ute och sprungit.
Visst, man ska vila osv om man skadar sig, men hur lätt är det att vila en fot? Det är ju inte så att man liksom kan gå (hahaha) igenom en hel dag utan att använda sina fötter, såvida man inte har kryckor givetvis.
Men hur som haver, det verkar som om min lilla envisa skada har gett med sig alltså och det var på tiden kan jag tala om ,för nu blir det till att ligga i hårdträning inför den 26/11 då jag ska springa Kristianstad trail.
 
Jag har nog kanske gett mig in på något som jag kanske inte riktigt har koll på.
Jag kan ha gapat efter lite mycket när jag anmälde mig.
Det är alltså ett terränglopp som är 12 km långt.
Och jag höll på att dö av de 8 jag sprang för några veckor sen.
 
Nåväl, jag får väl kontakta en advokat, så att jag hinner skriva mitt testamente eftersom jag troligtvis kommer att avlida i skogarna runt Kristianstad.
 
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Denna dialogen utspelade sig för någon dag sen, mellan mig (J) och min make (A), maken sitter i datarummet och jag kommer och ställer mig i dörröppningen:
 
J: Du, har vi sovrummet över fönstret i vardagsrummet?
A: Jaa, det är ju där kupan är, så det är rakt under, ja.
J: Hmm...
A: Vadå då?
J: Ja, alltså, då om vi har sex, kan vi då liksom så att säga ha knullat sönder taket i vardagsrummet?
A: Öhh... Det har jag väldigt svårt att tänka mig... Vadå?
J: Jo det är liksom en spricka i taket.
A: Jaha, men det kan vara som att huset liksom sätter sig.
J: *Går ut i vardagsrummet, ställer mig i soffan för att inspektera sprickan lite närmre*
J: Du... Det var ingen spricka.
A: Nähä.
J: Nä, det var bara damm...
 
I övre delen av fotot ser man ett streck.
Det var alltså sexsprickan som visade sig vara damm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carro

Jag heter Carolina och bor med min make och vår hund Elvis och vår katt Kåda i ett hus på landet i Sölvesborg.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela