Blond!bunny

En kaxig liten sak? MOI? No, no... =)

Publicerad 2009-03-25 10:46:13 i

Jag är precis utkommen från duschen efter att ha varit och sprungit en runda.
Jag blev så förbannad på en snubbe när jag var ute!
Det finns ett litet område som jag passerar som ligger i en liten, liten minimal skog. "Skogen ligger på baksidan av en massa hus, och det är jättemånga som går, cyklar osv. där. Och jag går där i godan ro, när Presley sätter sig i en buske och gör sitt nummer två, för tredje gången under samma utomhusvistelse, när jag hör någon skrika, jag har min MP3 på, så jag hör inte riktigt, så jag tar ut lurarna och ropar:
"Hallå?"
"Ta upp skiten efter dig"

Jag ser ingen, så jag ropar en gång till:
"Hallå?"
Då ser jag ett fönster stängas. I normala fall, hade jag låtit allt vara, men nu lackade jag ur ordentligt!
Jag plockar ALLTID upp! Och jag tror att jag är den enda i Norje som är så duktig på att göra det, för det ligger högar lite här och var annars.
Så jag stegar upp som en gladiator ur skogen och får gå runt en massa hus, tills jag kommer till det rätta.
Och jag kan tillägga att jag vågar egentligen aldrig göra en sån här sak, men som sagt, jag tyckte verkligen inte jag förtjänade att bli ropad åt, särskilt inte från ett fönster, när jag inte ser vem det är.

"Var det ni som ropade på mig?" Frågar jag när dom öppnar.
"Uhm, ja det var jag." Säger en snubbe.

"En sak ska du veta, jag plockar alltid upp, men idag är det så att mina två bajspåsar som jag tog med mig för denna rundan, är slut, vilket ju innebär att jag plockar upp, eller hur?" Detta försöker jag säga i en normal ton, men är en stor aning andfådd.

"Ja, jo... Men det är så många som inte gör det, och när man klipper gräset där nere så luktar det så hemskt."

"Jo jag vet det. Det händer ibland att vi har en hög på gräsmattan. Och jag blir lika förbannad varenda gång jag stampar i en hög när jag är ute och går, bland annat där nere."
Säger jag och syftar på "deras" baksida.
"Okej, bra, förlåt."

"Ingen fara, ha en fortsatt bra dag!"
Säger jag
"Ja detsamma"
Han sa vid nåt tillfälle med att jag inte behöver bli arg.
Och jag var inte arg, mest upprörd, och det sa jag. Och det tyckte han också var bra...?

Jag kunde faktiskt inte låta bli att le, när jag gick därifrån.
Det kändes bra att stå upp för mig själv för en gångs skull...
Jag ska nog göra det oftare... =)

KRAM

Kommentarer

Postat av: Atlas

Publicerad 2009-03-30 20:53:33

Haha härlig historia, tror inte många skulle göra som du!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carro

Jag heter Carolina och bor med min make och vår hund Elvis och vår katt Kåda i ett hus på landet i Sölvesborg.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela