Blond!bunny

Nästa köp= En avbitartång!

Publicerad 2009-05-28 16:06:38 i

Ja, jag har ju åter igen förresten varit ute på vägarna idag och farit, och idag skötte sig dom andra riktigt bra faktiskt! Mina domderingar och fingervisningar verkar ha gett resultat... Eller så kan det ju vara för att polisen var ute idag.
Två polisbilar såg jag, det kan ju visserligen ha varit samma bil, men ändå.

Men det är riktigt äckligt när man börjar titta hur många djur det är som ligger påkörda vid vägen. Här om dagen var jag ute och gick, och då låg det en liten söt igelkott jämte vägen som var död.
Katter och harar ligger det väl mest. Men jag har även sett en räv för ett bra tag sen. Tyvärr var det en frisk och fin räv, som troligtvis hade blivit överkörd under natten till dagen som jag gick, för den var fortfarande fin i pälsen.
Inte för att jag stannade och gjorde värsta obduktionen, men det syntes liksom.
Jag kan tänka mig att min papps får se en hel del djur när han är ute på vägarna och jobbar.
Jag hade velat begrava dom allihopa tror jag.
Jag lipade ju till och med när jag trodde att jag hade kört över en koltrast (?).
Folk säger att det är naturligt att djur blir påkörda, men det är det inte, för bilar är inte naturliga!
Kickan talade om att för ett tag sen hade hon hört talas om att det var en råbock som hade fastnat med hornen i ett viltstängsel, och inte kommit loss. Sen hade det kommit vildsvin och börjat äta av råbocken, troligtvis innan den ens hade hunnit avlida. Om man ser en sån sak, att ett djur sitter fast, då måste man väl kunna ringa polisen?
Anders säger att han inte tror att dom kommer för en sån sak. Det är inget prioriterat uppdrag för dom. Så nu ska jag införskaffa en avbitartång och ha i bilen, för att själv kunna lossa diverse djur som kanske kan tänkas ha fastnat nånstans...
Inte för att jag tycker om rådjur speciellt mycket (äckliga saker), men dom ska ju inte behöva plågas till döds för att man är rädd om sitt eget liv. Det är väl helt klart att man inte vill ha ett rådjur upp på motorhuven, men viltstängsel hjälper ju uppenbarligen inte till, när det gäller att skydda djuren

KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carro

Jag heter Carolina och bor med min make och vår hund Elvis och vår katt Kåda i ett hus på landet i Sölvesborg.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela