Blond!bunny

11/2 månad i bilder!

Publicerad 2014-08-12 22:44:51 i Bilder, Blandat!,

Vad har så mer hänt sen den 24/6?

Det har varit vackra solnedgångar här i Blekinge.

Jag var busig och åkte på flaket på skodan!
Hihihi!
Patetiskt...



Jag fick lära mig den hårda vägen att vissa ogrässorter kräver tång att bli av med då de har centimeterlånga taggar som försvar.

Vackra liljor slog ut i rabatten.



Vårt tråkiga köksmöblemang slipades ner, FÖR HAND!

Sedan målades allt i vitt och en syna kom på plats i kökssoffan.
Maken tog kort på mig när jag målade, men det är inga vackra bilder då det var över 30 grader i köket och jag har inte tränat på hur länge som helst!
Om ni förstår vad jag menar...
Ja måste ta tag i det där igen...

När man har hund, kan en dammsugare efter ett tag spy ut varm luft som luktar rejält med hund och istället för en helt ny maskin införskaffades ny filter till den.
Och när man ser skillnaden på de båda så inser man att det borde gjorts för länge sen!

Jag åkte upp till pappa en helg och han och jag åkte ut och fiskade.
Halv elva gav vi upp, för då var det så mörkt att vi knappt såg flötena.
Han vann, 11-6!



Maken ville ha båt, så då ville jag det också!
Rätt skönt faktiskt!

Vi satte upp tak på uteplatsen vi har på framsidan.
Jag skruvade fast det hela.
Förhoppningsvis kommer det sitta kvar under höststormarna.
Men visst litar jag på mina handlingar jag utför med verktyg, absolut...

Vi åkte till Ikea för lite spontanahopping.
Har inga bilder på vad vi köpte, så det får visas en annan dag!

Mina tomatplantor har börjat ge frukt/grönsaker/bär.
Jag vet inte vilken kategori tomat tillhör, så då får jag gardera mig med allihop.



Mina små sköldpaddor har flyttat.
Dom kommer få det bra där de bor nu.
Det gällde att sålla ordentligt mellan de som hörde av sig om det!

Det blev väldigt tomt när dom hade hämtats!

Ja, det var nog allt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carro

Jag heter Carolina och bor med min make och vår hund Elvis och vår katt Kåda i ett hus på landet i Sölvesborg.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela