Blond!bunny

Ett löfte är ett löfte!

Publicerad 2014-12-04 07:14:08 i Blandat!,

Jag fyllde 30 förra veckan...
Shit, tiden går snabbt när man har roligt!
Pappa med familj kom ner inklusive "nya systerns" pojkvän, det är sjukt vad vad gammal jag känner mig! Hon är sambo liksom! Jag träffade henne första gången när hon var tio!
Det jag fick var fantastiskt!
Och där får jag fortsätta vara lite hemlighetsfull då allt faktiskt inte är offentlig information...
Systern från Malmö kom med tåget och maken hämtade henne på tågstationen.
När alla övriga hade avnjutit en fantastiskt god älggryta (ja, den var FANTASTISKT god) och tårtor och begett sig mot Småland igen spontanbeslutades det att syrran skulle stanna över natten.
Sjukt kul hade vi!
Dålig svenska där på sista meningen...
Strunt samma...

På söndagen asade hon och jag ut hundarna för en promenad i "min" skog.
Vi fick gå över den nya motorvägen.
Ingen väg i världen ska sätta käppar i hjulen för att jag och hundarna ska ta oss till skogen!
Sättes det däremot upp ett viltstängsel kan det däremot bli problematiskt...

Det är nog vad som har hänt sen i somras...
Nej det är det inte, men det har väl inte hänt något som är direkt nämnvärt...

Eller jo!
En kär gammal vän från Brasilien kom på besök med sin make!
Det var så himla trevligt att träffa henne igen!
Det enda jag var besviken på var min icke existerande språkkunskaper när det kom till portugisiska!
Hennes make kunde nämligen inte svenska (duh...) eller engelska!
Men det roliga är, som jag upptäckte är att med "teckenspråk" och skådespeleri kan man göra sig otroligt förstådd!
Han gestikulerade bland annat en incident med en enorm spindel! Jag fattade faktiskt alltihop! Helt otroligt!
Jag lovade nog tyvärr lite för mycket när jag sa att jag skulle lära mig portugisiska till deras nästa besök...
Min studieteknik är ju inte den bästa.
Den är nämligen totalt obefintlig!
Jag hatar att studera!
Jag har hellre praktisk lära!
Det är därför jag kan byta bromsar på en bil, både ok och skivor.
Det har min älskade Anders lärt mig!

Och det har ju hänt något hemskt i den svenska politiken!
SD har ju gått emot, som alliansen, sossarnas budget och nu har då Löfven gått ut med beslutet om nyval!
SD får ju då givetvis skulden för det hela, trots att även alliansen också motsatte sig deras förslag!
Men en syndabock behövs ju alltid.
Nu kanske svenska folket har fått ett uppvaknande angående vem som ska styra och ställa!
Det som är ännu mer tragiskt är ju faktiskt att Reinfeldt avgick som partiledare för moderaterna i september.
Men, men...

Snipp, snapp, snut, så var det slut!
För nu, jag kanske kan chocka med ett inlägg till idag!
Vem vet...

Jag vill avsluta med en bild på mitt hår!
Det är nämligen så här att jag har blivit förälskad i en teknik som kallas "lockigt hår medans du sover- teknik.
Mer info om den kommer att komm, och den är helt fantastisk!
Den sliter inte lika mycket på håret som en locktång gör!

Så.
Snipp, snapp och så vidare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carro

Jag heter Carolina och bor med min make och vår hund Elvis och vår katt Kåda i ett hus på landet i Sölvesborg.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela