Blond!bunny

Marmeladorder!

Publicerad 2014-12-22 18:00:17 i Blandat!, Hemlagat,

Jag fick förfrågan om jag inte kunde göra lite marmelad med whiskey för någon vecka sedan, och så klart svarade jag ja!

Jag började att skiva apelsinerna tunt, men tröttnade och tog fram stavmixern.
Delade apelsiner och citron för att sedan mixa bitarna.
Det gick galant!
Det blev små bitar av skalen, precis som jag ville!

Det set inte gott ut, jag vet det!

Jag gav mig på makens whiskeysorter och ansåg då efter ett antal grimaser(jag avskyr whiskey) att oban skulle bli bäst!


Det blev några burkar av det hela.
Så nu har jag ett laget att ge bort!
Jag äter ju givetvis marmeladen själv, men inte så ofta.


Att göra det där lilla extra gör det lite finare!
En röd tygbit och ett snöre gör det lite roligare att få!
Dessutom döljer tyget det otroligt fula locket på burken!
Gåvan uppskattades mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carro

Jag heter Carolina och bor med min make och vår hund Elvis och vår katt Kåda i ett hus på landet i Sölvesborg.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela