Blond!bunny

Gatuhunden Arthur!

Publicerad 2015-01-25 21:39:45 i Så tycker faktiskt jag,

Ingen kan väl ha missat strapatserna angående hunden som följde svenska landslaget i multisport genom djungel, regn och rusk.
Men det jag undrar är om det verkligen var en så smart ide från början att ta in honom i landet.
Han sitter just nu i karantän men man har dessutom upptäckt att i såren han har på ryggen är angripna av puppor.
Alltså då snackar vi inte om några svenska puppor, utan puppor från Ecuador som med andra ord inte tillhör den svenska faunan för fem öre.
 
Och jag hoppas att alla förstår tragedin och komplikationerna som kan uppstå om det skulle komma någon ny art till ett land där arten aldrig någonsin har funnits!
 
Det finns så många hundar i Sverige som mår dåligt och är i behov av nya hem.
Varför inte ta hand om dom?
Samma sak gäller de människorna som tar in och adopterar gatuhundar från Spanien, Rumänien och andra länder.
Ta hand om dom som finns här, innan ni ska rädda andra.
Det finns djur i vårt land som har väldigt dåligt, även om man kanske inte vill erkänna det.
Sverige är inget perfekt land på något vis alls vilket innebär att vårt land har också problem.
Barn mår dåligt, djur mår dåligt, gamla mår dåligt...
Men många blundar för de "lokala" problemen och känner sig nästan som bättre människor för att dom hjälper andra länder först.
Visst ska man hjälpa andra, men vem hjälper oss?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carro

Jag heter Carolina och bor med min make och vår hund Elvis och vår katt Kåda i ett hus på landet i Sölvesborg.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela