Blond!bunny

Full logik...

Publicerad 2015-10-11 05:29:29 i Så tycker faktiskt jag,


Vi har torterats av en förbenad nedrans sork i trädgården! Jag blir snart galen på den lilla jädra råttan!
Den underminerar ju hela gräsmattan! 
När man går på gräsmattan så sjunker man ner i gångarna! Det är inte bra alls!

Vi har några alternativ för att få bort den:
1, vänta ut den. Den borde ju försvinna under vintern, eller?
2, köpa en sån där fälla som slår igen när den kryper in(?) i den.
3, hagelbössa. Vi äger ingen hagelbössa, men andra gör ju det...


Nu är det ju så att jag har gett Anders order om att få bort den, till varje pris UTAN att döda den!
Vilket innebär att han antingen får övertala mig till alternativ numero uno eller fånga den, för hand.
Men inte döda den!
Det syns inte så bra på bilden, men högen som är närmst i bild, är alltså enorm!
Man kan tro att det är en stor mutantsork i trädgården! 

Jag köpte musfällor häromdagen. 
Innan vi ens hade satt i bete så smällde Anders den rakt över sitt pekfinger. 
Jag fick tillåtelse att skratta åt det hela. 
Och det var ganska roligt.
Iallafall. När jag betat den ena, fick jag ångest! 
Jag vill ju inte döda några djur ju!
Är det så att jag ser en fluga som är skadad tillexempel så kan jag inte slå ihjäl den!
Nöjet försvinner liksom om jakten inte ingår liksom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carro

Jag heter Carolina och bor med min make och vår hund Elvis och vår katt Kåda i ett hus på landet i Sölvesborg.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela