Blond!bunny

En tid i bilder.

Publicerad 2016-11-13 15:09:00 i Blandat!,

Rummet har ju blivit färdigt.
Det blev IKEA garderober.
Dom gick så himla lätt att sätta ihop.
ELLER INTE!
Och att maken inte ströp mig, är ett under.
Inte för att vi blir ovänner eller så, men jag tycker det är förbannat roligt när han blir förbannad.
Jag vågar inte skratta så att han ser det.
När jag känner att jag är på väg att börja garva utav bara helvete, går jag på toa, eller ut och röker.
Men vi lyckades, som vanligt med saker vi gör ihop.
 
IKEA-möbler blev det.
Det blev en bäddsoffa.
Man vet ju aldrig när det råkar dyka upp nån tomte utanför dörren som man kan tänka sig att erbjuda en sovplats.
 
Eftersom Elvis är så himla "på", när det kommer hem någon hit, så blev han inlåst på toa när elektrikern kom.
Kattlådan satte jag in i duschen, jag tyckte inte att han skulle få sig ett mellanmål...
 
Maken hatar att rensa avlopp.
Han klöks som bare den.
Så, det är min uppgift att rensa stoppen här i huset.
Lite märklig arbetsfördelning kanske.
 
En ormvråk har blivit en ganska vanlig syn i trädgården.
Även en falk brukar kolla läget.
 
 
Med dessa böckerna i huset skulle det väl vara fan om man inte kan få någon variation i kosten här hemma!
Jag har ju inte så jättestor fantasi när det kommer till matlagning.
Vi kör på det gamla vanliga; strömming, stek, köttfärssås, ja, ni fattar.
Man har ju inte något kulinariskt sinne direkt.
Men nu ska det förhoppningsvis bli lite förändring på det.
Dessvärre så behöver man en massa saker som jag inte har, jag har inte två bambuångkokare till exempel...
Jag vet inte vad jag ska ha det till i övrigt, så jag får ge mig på några andra recept till att börja med.
I Jamie´s bok fanns det en hel del som ser riktigt gott ut.
Även den vegetariska delen såg ut att ha endel provvänliga recept.
Enligt farmor ska man ju ha en vegetarisk dag i veckan.
Det har jag inte haft på snart 32 år, så.
Men, men, nån gång ska vara den första.
 
Den här boken fick jag också hem.
Då jag jobbar natt, så tog jag med den till jobbet och jag läste ut den på två pass!
Den var riktigt, riktigt bra och intressant.
Det var inte guld och gröna skogar att bo som flickvän till Hugh Hefner på "The playboy mansion" minsann.
Det gick en tv-serie om tre av hans flickvänner, när dom bodde där.
Jag älskade den serien, Anders hatade den, och jag missade inte ett enda avsnitt.
Men den guldkantade vardagen man såg på tv var tydligen långt från verkligheten!
Boken var på engelska och jag tror att det gjorde att man koncentrerade sig helt och hållet på vad man läste.
Annars brukar jag kunna sväva iväg i tankarna och få läsa om en sida kanske tre gånger, innan jag kan gå vidare.
 
Elvis har sett Kåda, när han sitter både på armstödet och ligger på ryggstödet på soffan.
Så varför kan inte han också göra det?
 
I fredags föll den första snön för den här vintern.
Jag hade stigit upp, då jag vaknade och blev sådär sjukt nyfiken över hur det stod i presidentvalet i USA, så jag steg upp.
Maken körde hemifrån ungefär 06:20, som vanligt.
Vid sju, ungefär, så tittar jag ut och ser att det är alldeles vitt!

Jag gjorde en snöboll.
Men till vilken nytta då egentligen?
Jag hade ju ingen att kasta den på.
 

Peter, som tuppen heter, hade med sig en annan tupp (P2) och en höna här i helgen. dom gick ihop alla tre.
Antagligen för att det inte är häckningstid nu.
Annars hade nog inte tupparna gått jämte varandra.
P2 gömmer sig i busken, bakom hönan.
 
Vi byggde ju ett vedskjul i våras, och nu i helgen fylldes det på.
Veden staplades så grannt så.
 
Den staplades på en sida.
Vem fan orkar stapla över 6 kubik ved?
Men nästa gång blir det staplat alltihop.
Då kommer vi inte köpa 6 kubik på samma gång.
Det blev 6 kubik i år, bara för att vi skulle få det hemkört.
Vi orkade inte köra med kärran själva.
Ja, vi är lite lata...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carro

Jag heter Carolina och bor med min make och vår hund Elvis och vår katt Kåda i ett hus på landet i Sölvesborg.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela