Blond!bunny

Ruinerande!

Publicerad 2018-01-09 00:31:45 i Intressen och Vovvarna!,

Elvis har ju blivit ganska allvarligt skada i sitt öga, och det vill verkligen inte läka ordentligt.
Så idag blev det till att söva ner honom och skära skåror i ögat, för att ny celler ska kunna läka ihop hornhinnan på honom.
Just nu är det jättesynd om honom.
Han blir riktigt sjuk av att ha varit sövd.
Det är nästan som om han är rejält bakfull.
Been there, done that...
Allt för många gånger.
 
Veterinären lämnade oss för en stund efter han hade gett Elvis hans spruta.
Han lämnade oss och stängde inte dörren.
Till Elvis förtjusning!
Han stod sådär ända tills bakbenen inte längre riktigt ville bära upp honom.
Då blev han hämtad och jag fick vänta i vänrummet.
Det skulle ta ungefär en halvtimme.
Mm, visst, det tog över en timme.
Och nu ska jag fortsätta att plåga honom med salva och gele i ögat.
Det är inte alls roligt!
Jag känner mig så sjukt elak!
 
Elvis är alltid glad och öppen för nya bekantskaper när vi kommer till veterinären.
Han är alltid lika exalterad!
Mitt bankkonto, not so much...
 
Ett råd:
HA ERA DJUR FÖRSÄKRADE!
Utan en försäkring kan det snabbt bli fruktansvärt dyrt när djuret blir sjukt, så många kanske inte har någon annan utväg än att låta sitt djur somna in för alltid.
Många tänker/säger:
- Vi har sparade pengar på ett konto.
Mm, visst.
När Cilla fick livmodersinflammation så hade det kostat oss  över 10.000:-.
När Elvis skadade sin tass, så fick vi ligga ute med nästan 15.000:-, men vi fick tillbaka strax över 12.000:-
Nu betalade vi 2.500:- i självrisk, båda gångerna, tack vare att dom var försäkrade.
Ta 15.000:- hos veterinären, på vägen hem krashar bilmotorn och den måste repareras för 8.000:-.
Ha det så roligt!
 
Vi ska dit igen om en vecka.
Och då komme troligtvis domen om huruvida vi kanske ska operera bort ögat eller fortsätta med salva mm.
Det känns som om det bästa hade varit att faktiskt operera bort det.
Jag menar, han lär ju ha ganska ont som det är nu.
Och kan man då ta bort det onda genom en operation, så får det ju bli så.
 
Men, vi ska inte måla fan på väggen, ännu!
Eller ja, helst aldrig, jag har ju ändå en Jesustavla hängandes jämte sängen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carro

Jag heter Carolina och bor med min make och vår hund Elvis och vår katt Kåda i ett hus på landet i Sölvesborg.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela