Blond!bunny

Jag spydde på katten...

Publicerad 2018-10-01 21:18:58 i Blandat!,

Min dag, min dag...
Ja jösses vilken dag...
Det började bra.
Vaknade hyfsat pigg och åkte till VC för blodprover, igen.
Sen gick jag in  på ICA, för att köpa hem lite frukost och ingredienser till middag.
Och dom har börjat sälja julmust idag! 
Mådde toppen!
Julmust är min akilleshäl! 

Kom hem och åt lite.
Pang bom!
Helt plötsligt mår jag skitdåligt!
Mår illa, yr och svimfärdig.
Upp i sängen för att sova en stund, (tre timmar) och hoppas att det lägger sig.
Jag slocknade nog innan jag ens hann få täcket över mig. 

När jag steg upp kände jag att jag mådde lite bättre.
Åt lite kräm, frallor, tog lite kaffe och åt liten chokladbit.
Sen kom min älskade lilla tissetass och ville kela och jag känner en misstänkt odör som jag tycker mig känna igen...
Jaha, då har han lite, hrm, "kladd" som satt fast i pälsen i rumpan och jag inser att jag inte bara kan få bort det med papper.
In i duschen med stackaren.
Jag står dubbelviken i en duschkabin, höggravid och med magen full av mat och börjar duscha katten.
Från ingenstans, spyr jag av stanken, över katten...
Det kom ingen förvarning alls, inte ens en liten klökning! 
Utan allt jag ätit, är nu över halva katten och hela duschgolvet.
Sååå, från att bara behöva tvätta kattens lilla rumpa, fick jag duscha och schamponera nästan hela, stackars katten. 🙀
Som tur var, så märkte han nog inget för han har kelat med mig efteråt... ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carro

Jag heter Carolina och bor med min make och vår hund Elvis och vår katt Kåda i ett hus på landet i Sölvesborg.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela