Blond!bunny

Filmfan!

Publicerad 2012-10-29 13:33:46 i Blandat!,

´Filmen jag såg i natt var ganska psykisk!
Det märks att vi lever i en "zomie- generation"!
 
Jag har kunnat tänka mig att åka till Pripyat tidigare, men det känns som att jag ska vänta med det ett tag.
Det sägs att det ska vara fint där och att naturen har tagit tillbaka det som en gång var hennes liksom.
Visst, vi har ju den radioaktiva strålningen att tänka på som turist, men periodvis sägs det vara säkrare än andra.
 
Djuren går som dom vill och gör som dom vill!
Djuren som har dött där, har under obduktioner visserligen alla uppvisat cancer, men inget av djuren har haft så pass utvecklad cancer att det är det dom har dött av.
Dom har helt enkelt fått dö en naturlig död av antingen ålder eller skador.
Det går ju inte direkt att äta kött från djur som är skjutna där...
 
Jag såg en dokumentär för länge sen om just djuren som lever i Pripyat och hur allt bara blir till en ond cikel för alla inblandade.
 
Det radioaktiva ämnet som finns, dras ner i marken under regn, jättebra, eller hur?
Men, tänka på alla djur som faktisk är beroende av att gräva i den radioaktiva jorden:
Björnar, kaniner, möss, ormar osv.
När dom gräver, rörs allt åter igen upp.
Fåglar och andra rovdjur äter av de radioaktiva bytesdjuren och får i sig mer gifter.
Gräsätarna får ju då givetvis i sig gifterna av växterna dom äter.
 
Läs mer här i ett tidigare inlägg om detta!
Jag orkar inte skriva om det igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carro

Jag heter Carolina och bor med min make och vår hund Elvis och vår katt Kåda i ett hus på landet i Sölvesborg.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela